Archief als schakel in digitale bedrijfsprocessen
A4
aanbieder
Aanpak
abonnementen
accountmanagement
Add-on
Adlib
advisering
Afdelingsnaam
apparaten
Applicatie nabouwen
archief
Archief opslag
Archiefbeheer
Archiefdozen
Archiefmedewerker
Archiefopslag
Archiefteam
Archiefvernietiging
Archiefwet
Archieven
Architectuurpartner
Architectuurtools
archivaris
Archiveren
Archivering
archiveringssite
Archivistiek
atlassen
Attendering
backups
banen
barcode
basislijst bestandsformaten
beheer
beheermodules
beheerorganisatie
beleidsarchivaris
best practice
Beste Kantoorgebouw van Nederland
beveiligingseisen
bewerkingsovereenkomst
bibliothecaris
bibliotheek
Bibliotheken
Board
boek
boventalligheid
Broodjes
Business Information Services
case
Catalogus
Challenging Minds
Champions
checklist
Circl
classificatie
cloud-archiefbeleid
CoachingOurselves
column
COM
communicatie
Competenties
consultant
Content
Contentintegratie
Contentmanagement
controle
cultuurhistorisch bezit
Curator
cursus
Data Archivering
Decos
Delpher
Delve
Demonstratie Zaaksysteem
DI-consulenten….
dienstverlening
Digibib en Social Media
Digitaal archief
Digitaal zaaksgewijs werken
Digital Document Exchange
Digital Natives
digitale bibliotheek
digitale bibliotheek van de toekomst
Digitale Duurzaamheid
digitale handtekening
Digitale Innovatie
Digitale Tijger
digitale toekomst
Digitaliseren
Digitalisering
Digitalisering tabellen
Digitaliseringswens
DIM
disciplines
DIV
DM
DMS: SharePoint
Document Management
Document Management Systeem
Document Registration Management Systeem
Document Structuur Plan (DSP)
Document workflow
document- en kennismanagement
Documentair
documentaire informatievoorziening
Documentalist
Documentcentrum
Documenthuishouding
documentmanagement
Documentmanager
documentprofessional
documentprofessionals
Documentsoorten
Dossierreeks
Dossiers
dossiervorm
DRM
duplicaten
E-Depot
E-depot & Metadatering, geleerde lessen
E-Plaza
ECDL-test
ECM
eConnect
eenpitter
eenpitters
effecten
effectencollectie
Elektronisch Archief/Dossier
Enterprise Content Management
Erfgoed
Europese computerrijbewijs
evenement
Fileshare
flexgebouw
flexibiliteit
foto
foto- en filmmateriaal
fotocollecties
gebouwendossiers
gedigitaliseerd
Gemeentebrede mailbox
Gemeentebrede vervanging
gemetadateerd
gesynchroniseerd
geuzennaam
gevelschilden
Governance
handleidingen
Het DIV-bedrijf: veranderende rol en werkzaamheden
Het Nieuwe Digitale en Zaaksgewijze Werken
Het Nieuwe Werken
Heterdaadsessie
Historie is hip
historisch beleidsarchief
Historisch Bezit
ICT
In control krijgen van de gehele informatiehuishouding
Informatie Expertise Team
Informatiearchitectuur
Informatiebeheer
Informatiebeveiliging
Informatieplattegrond
informatieprofessional
Information & Resource Centre
Information extraction
Information Rights Management
Inhoudstypes
Inhuurkrachten
Innovatieve Kennisontwikkeling
Inputmanagement
intern
Interne Marketing
intranet
iPhone
job
juridische dossiers
kaarten
kantoormachines
Kennis Café
kennisbronnen
Kenniscentrum
Kenniscockpit
Kennisdeling
Kennismanagement
kennisprofessional
kennisprofessionals
kernactiviteiten
kerngebruikers
key-gebruikers
knipoog
Kunst & Historisch bezit
kunsthistoricus
Kwaliteits Award
Kwaliteitsbewaking/KIDO*
kwaliteitsslag
Kwaliteitssysteem voor vervanging
landje-pik
leergang
leerproces
leerstoelendossiers
legacy
Leringen
lessons learned
licenses
lifecycle
LinkedIn
Louter
maatwerk
machtigingen
Mais-Flexis
manuals
mappen
maquettes
Masterplan naar Digitaal Verantwoord
match
Mediatheek
Mens achter de Tijger
Meridian
meta-dataschema
metadata
Metadata-ervaringen
metadatamodel
metadatavelden
Metadatering
meubilair
microdata
Microsoft
Microsoft Cloud
Middeleeuwse handschriften
Migratie
Multitouch
munten
Nationaal Archief
Nederlandse content
negatieven
NEN 2082
Netvibes
Netwerkborrel
Nieuwe media
nieuwsvoorziening
Nieuwtjes
OCR-Scanstraat
Office 365
OneDrive
OneNote
Op Heterdaad
Open Access
Open source
Open Tenzij
openbaar
opleider
opleidingsinstelling
opleidingsinstituut
Opschoning Fileshares
opvragingen
ordeningsprincipes
Outputmanagement
Outsourcen
Parallelsessies
pdf
PDF/A
PDFA
persoonsgegevens
pionier
pioniers
Portal/zoekmachine
Positie
Post na evacuatie
Postregistratie
PR-materiaal
pre-internet gegevensdragers
prenten
presentatie
preventieve conservering
Printer
Printing
Privacy
pro-actief
producent
profilering
Projectarchivering
projectensites
projectservers
projectsgewijs
projectsitevorm
Puur
PWNext!
R&D
rechtenbeheer
Record Center
recordmanagement
records
recordsmanagement
Registraties
Repositories
requirements
RM
RMA: SharePoint
roadmap
Robot Process Automation
Rondleiding
Scanstraat en registratie
scenario
schonen
secretariële archiefstukken
Security
selectie
selectie & vernietigingslijst
SharePoint
SharePoint Online Cloud
Simon Been
sjablonen
Smart Document Capture
social
social media
Stadsarchief Amsterdam
stakeholders
Standaarden
state-of-the-art
Strategisch Kader
Stukkenstroom
substitutie
Taken & Competenties
Taxonomie
teamsites
Technische documentatie
Technische tekeningen
terabytes
Textdatamining
textiel
tijdschrift
tijdschriften
Tijgernootjes
Tijgerspin
TMLO
Toepassingsprofiel Metadatering Lokale Overheden
tombstones
tools
topic
topic
Topstukken.
Transformatie
Transformatie van Team DI
Trefwoordenlijst
uitgever
up-to-date
User Experience
Vacature
Van LiveLink
veiligheid
Verandermanagement
vernietiging
vernietigingstermijnen
vertrouwelijk
Visie & Beleid
Visie en Uitvoering
voetbalvelden vol archief
volumedalingen
voorselecties
voorwaarden aanreiken
Web 2.0
Webarchivering
webcontentmanagement
webmanager
Websitebeheer
Workflow
Workflowmanagement
Xillio
Yammer
zaak
zaakgerichte ordening
zelfsturing
zoekmachine
iD-Lab
Wist je dat deze oer-Hollandse bank misschien wel Neerlands grootste niet-uitbestede bedrijfsarchief beheert - papier, microfilm, boeken, video, diskettes etc - inclusief een keur aan historische voorwerpen en… een eigentijdse kunstcollectie? Maar ook enthousiast betrokken is bij de digitale toekomst?
Logisch eigenlijk: ABNAMRO, zo Hollandsch als de Verenigde Oost-Indische Compagnie. Of niet? Waarschijnlijk weet je nog hoe het de woelige baren bevoer, vooral rond de bankencrisis: in de top 20 van de wereld, opgekocht door de Schotten, Spanjaarden en Belgen, opsplitsing, dreigend faillissement, nationalisatie, fusie met Fortis etc. Golf na golf werd getrotseerd. Maar deze herrezen financiële grootmacht was al nooit een stilzitter: de geschiedenis toont misschien wel zo’n duizend rechtsvoorgangers, van kleine stedelijke bankjes tot grote fusiepartijen als Bank Mees & Hope. Zelfs de digitaliserings-vloedgolf was geen schok (daarvoor was microfilm een tijdje de grote hype in de financiële wereld), misschien wel de heftigheid van de saneringen. Alleen: nu wordt het menens. Inmiddels bankieren we zelfs via de smartphone en zijn ‘data’ de nieuwe ‘documenten’ aan het worden…
Enig idee wat al die commotie voor gevolgen heeft voor je Archivering als ABNAMRO? Voor je Bibliotheek? Voor de Historische Collectie? Voor de Kunstcollectie? Maar ook voor je Organisatie en Strategie als corporate informatie- en erfgoeddienstverleners? Misschien verbaast het je: Alle statisch bedrijfsarchief en beleidsarchief de deur uit? Nee en Nee, dat wil zeggen: pas als de tijd rijp is. Bibliotheek opheffen? Niet alles. Kunstcollectie afbouwen? Integendeel, weer opbouwen. Grondige verjonging van het personeel? Ten dele. Geen rol bij digitalisering? Mis!
Margriet Heijne, Manager Archief, Kunst & Historisch bezit, en haar team doen het ons uit de doeken, op Heterdaad… donderdagmiddag 21 september 2017: Dienstverlening op het Snijvlak van Informatie en Erfgoed (ABNAMRO Bank)!
(Ja, de correcte naam is nu ABNAMRO, zonder spatie ;-)
Enkele koele cijfers
•Elke maand krijgt Guido Tol in het bedrijfsarchief 3.000 archiefdozen binnen, zo’n 2 pallets per dag. Het pand bestaat uit 8 hallen van elk 1.000 vierkante meter stellingen, vier verdiepingen hoog. Inderdaad: zo'n 10 FIFA-size voetbalvelden vol archief!
•Het bedrijfsarchief beslaat 250 km en het historisch beleidsarchief zo’n 4 kilometer aan dozen, inclusief de circa 2 kilometer aan bruiklenen aan het Nationaal Archief en andere archiefdiensten.
•De collectie van Historisch Bezit bestaat naar schatting uit 150.000 objecten, ja tot en met kantoormachines, meubilair, apparaten, gevelschilden, maquettes, effecten, tombstones (!), atlassen & kaarten, prenten, munten, textiel PR-materiaal en natuurlijk diverse soorten foto- en filmmateriaal.
•Het aantal registraties van historische objecten beslaat momenteel ruim 58.000 records, waarvan naar schatting 20.000 stuks negatieven. De registratie van historische archiefdocumenten vindt plaats in het systeem Mais-Flexis. Momenteel beslaat deze registratie circa 55.000 records.
•De archieven – met name die van Hope & Co en R. Mees & Zoonen - gaan terug tot de achttiende eeuw. Zo’n driekwart van het historisch archief betreft beleidsdocumenten, maar ook de bouwzaken bijvoorbeeld zijn erg interessant. Alleen al die tig historische (ex)bank-panden in Amsterdam…
•Het Archiefteam telt ca 10 medewerkers en het team Kunst & Historisch bezit 6 medewerkers, een aantal freelancers en de ondersteuning van 10 vrijwilligers.
•Er worden in de periode tot 2021 volumedalingen verwacht inzake opvragingen van 24% (fysiek archief) tot 100% (microdata).
•Trouwens: er gaan maandelijks ook zo’n 15.000 archiefdozen het pand uit, ter vernietiging. Behalve natuurlijk datgene wat beleidsarchivaris Dick Wijmer er op de valreep aan historisch materiaal uitplukt!
Enkele coole topics
De digitale toekomst mislopen? No way! Binnen de bank is Enterprise Content Management of ECM een belangrijk onderwerp. Alle content valt hieronder. Aan de Inputzijde gaat het dan om zaken als Smart Document Capture, Digital Document Exchange en zelfs Robot Process Automation. Uitermate boeiend. En daarbij spelen digitalisering, indexering, classificering, verrijking etc. uiteraard een cruciale rol. Hoe lastig het ook is om een leningaanvraag via een smartphone nog een ‘document’ te noemen: zoveel mogelijk van dergelijke communicatie blijft digitaal en alles moet nog steeds gearchiveerd worden. Daarom is het archief zeker betrokken bij deze ontwikkelingen.
En het digitale verleden? Alweer een jaar of 15 wordt alles elektronisch bewaard, maar zoals bij veel organisaties is dat niet voor 100% betrouwbaar. Soms is iets toch wel erg lastig (of zelfs niet) te vinden. Niet voor niets wordt op het papier verder gebouwd. En… niet voor niets is het archief onderdeel van ECM - Enterprise Content Management. Kortom: er wordt hard gewerkt aan bedrijfsbrede digitale archivering, voor de toekomst en dus ook het verleden: een E-Depot voor het historisch archief in de vorm van een module in het bankbrede DRM (Document Registration Management Systeem). Eerlijk is eerlijk: als archief moet je wel harder roepen dan een primair proces om de nodige ICT-mankracht te krijgen, maar de aanhouder wint!
Terzijde… het is slim om ‘normale’ archiefstukken, foto’s, film, jaarverslagen e.d. te digitaliseren, maar zo’n enorme effectencollectie bijvoorbeeld? Sommige stukken hebben bijkans A0 formaat. En dan nog de bankbiljetten… Dergelijke stukken verliezen elektronisch wel een groot deel van hun charme. Aan de andere kant: beter digitaal openbaar, dan in vol ornaat in de la!
Uitbesteding archief? Uiteraard is dit onderzocht, twee jaar geleden voor het laatst. Uitbesteden is nog te duur! Het pand staat in Almere en heeft geen last van de Randstedelijke vierkante meter prijzen. En verder is de werkwijze eenvoudig: de archiefstukken worden door de bedrijfsafdelingen zelf in dozen gestopt en geregistreerd, de dozen krijgen een barcode en worden daarop ingeboekt, als het document met de laatste bewaartermijn verloopt wordt de hele doos vernietigd (tenzij Dick Wijmer hem onderschept :-). Er is nog veel vraag naar dossiers en met de expertise van het team zijn deze terug te vinden.
Opdoeken bibliotheek? In het begin van haar ABNAMRO loopbaan - voordat ze 7 jaar de ICT inging - was Margriet manager van het Information & Resource Centre, wat is overgegaan in Business Information Services. De bibliotheek was dus bepaald niet vreemd voor haar, ze is bibliothecaris/documentalist van oorsprong. Nu ziet ze een deel van dezelfde boeken terug in de collectie kunsthistorisch bezit. De overige boeken zijn overgedragen of geschoond en de knipselkrant is gedigitaliseerd tot dagelijkse newsfeed. Maar kennismanagement dan? Tja, dat blijft een ingewikkelde: kennis is macht en welke professional wil zijn macht delen? In theorie wel maar de praktijk is weerbarstig.
Historische collectie afbouwen? ‘Historie is hip’, zegt Margriet. Als je het goed brengt en de juiste keuzes maakt, versterkt het cultuurhistorisch bezit het imago van je organisatie. Daarnaast zorgt de moderne kunstcollectie voor een mooie aankleding en is het een middel om te communiceren met klanten. Er wordt dus juist in geïnvesteerd! Bijvoorbeeld in acquisitie, in wegwerken van registratie-achterstanden, in preventieve conservering en natuurlijk in het E-Depot. De visie is het realiseren van een bedrijfscollectie die tot de top van Nederland behoort op het gebied van bedrijfshistorie en hedendaagse kunst. Zo voldoet de Stichting Kunst & Historisch Bezit ABNAMRO, de formele beheerder, aan de museale normen voor zaken als registratie, opslag, bruikleen en afstoting. Hoewel de collectie geen publiekstaak heeft, wordt nadrukkelijk geïnvesteerd in communicatie en zichtbaarheid: denk aan de inrichtingen van de grote kantoren, de weer ingestelde kunstprijs en Circl, het nieuwe circulaire paviljoen aan de Zuidas (gericht op de duurzame maatschappij, inclusief daktuin, vlinders, bijen en vogels). Alles dankzij de collega’s die dit mogelijk maken, zoals de depotbeheerder en curator.
De Factor Mens als bottleneck? Zeker, er is afscheid genomen van medewerkers die qua vaardigheden moeite hadden met de benodigde nieuwe competenties. Maar er is niet gekozen voor een ‘harde hand’-aanpak. De sfeer is prettig en gastvrij en de mix van disciplines is verfrissend. De functies lopen uiteen van bedrijfs- en beleidsarchivaris tot (kunst)historicus. De beslissing om niet uit te besteden heeft rust gebracht. Aan de andere kant is men zich bewust dat het aantal benodigde FTE’s de komende jaren sterk zal teruglopen en gaandeweg nieuwe beslismomenten zullen arriveren. Tegelijkertijd is de bank begonnen met een nieuwe uitdaging voor medewerkers èn management: zelfsturing. Ja, ja!
Enne... wat zit er precies in die 8 hallen?
Wat dacht je van originele beursaandelen uit de verre bedrijfsgeschiedenis? Of van videomateriaal, pre-internet gegevensdragers, schilderijen, microfilm, eeuwenoude boeken en ja, zelfs historisch stijlmeubilair?
Maar vooral ook: duizenden meters gangpaden langs stellingen en pallets vol archiefdozen in verschillende maten (ja, bedrijfsonderdelen hebben zo hun eigen voorkeuren).
En toch staat de collectie niet volledig in Almere. De archieven van veel rechtsvoorgangers zijn in bruikleen gegeven bij openbare archiefbewaarplaatsen, vooral bij het Nationaal Archief (zoals Nederlandsche Handel-Maatschappij en Amsterdamsche Bank) en het Stadsarchief Amsterdam (zoals Hope & Co en Spaarbank voor de stad Amsterdam).
Je snapt ook: de echte waardevolle stukken en de complete moderne kunstcollectie staan natuurlijk tentoongesteld, in de kantoren bijvoorbeeld, of anders nog beter bewaakt opgeslagen in een speciaal depot in Rotterdam. ;-)
Toekomst van het Archief: niet over 1 nacht ijs…
Bij de recente beslissingen over de toekomst zijn vier scenario’s opgesteld gebaseerd op uitgangspunten als:
•Analyse van huidige producten en taken (eigenlijk/oneigenlijk werk), kwaliteit, omvang en toegevoegde waarde voor de business. Maar ook of de huidige requirements (o.a. bewaartermijnen en financieel) voor de dienstverlening nog conform de eisen zijn die door klanten en stakeholders worden gesteld.
•Analyse van huidige processen.
•Prognose van verloop van aantallen documenten in het bedrijfsarchief voor de komende 3 à 6 jaar
•Prognose van kosten en opbrengsten en natuurlijk verloop voor de komende 3 à 6 jaar per scenario
•Bijbehorende roadmap voor de komende 3 à 6 jaar.
De scenario’s waren: Business as usual, Kwaliteitsslag, Outsourcen in 2018 en Outsourcen in 2021. De conclusie was om te investeren in de uitvoering van scenario 2: ‘kwaliteitsslag’. Dit betreft met name de controles en de inhoudelijke vastlegging, maar ook bijvoorbeeld het opleiden van gebruikers.
Haken en ogen rond versnelde digitalisering (met name substitutie en de digitale handtekening) speelden een rol bij deze keuze, maar ook het gebrek aan kostenvoordelen van uitbesteding. In 2016-2017 zal geen outsourcing plaatsvinden en is er geen boventalligheid. Omdat het werk in de komende 5-6 jaar drastisch afneemt was het van belang om in 2016 te starten met een stappenplan om medewerkers voor te bereiden voor de toekomst.
E-Depot, Privacywet en het Archief
Documenten - oud en nieuw, digitaal en deels ook op papier - blijven voorlopig nog bestaan en geraadpleegd worden. Zo wordt al jaren gewerkt aan de realisatie van een E-Depot om met name beleidsarchiefstukken toekomstvast te bewaren en ontsluiten. Het gaat immers om documenten die belangrijke informatie bevatten, zowel historisch gezien als met betrekking tot grondbeginselen. Trouwens: de Raad van Bestuur werkt al geheel elektronisch. Beveiliging heeft hierbij uiteraard topprioriteit. Het project bevindt zich in de laatste fase en Margriet’s team zou er graag over sparren, net als over de consequenties van de naderende nieuwe Privacywet.
Boeiend allemaal, of niet?
Zie ik je op donderdagmiddag 21 september?
Met Tijgergroet,
Simon
Titel: Op Heterdaad... Digitale Toekomst van Informatie & Erfgoed (ABNAMRO Bank)
Datum: Donderdag 21 september 2017.
Plaats: Purmerweg 12, Almere.
Tijd: ongeveer van 13.00 tot 17.00, borrel tot 18.00 uur.
Gastvrouw: Margriet Heijne, Manager Archief, Kunst & Historisch bezit ABNAMRO Bank.
Dagvoorzitter: Simon Been, Papieren Tijger Netwerk.
Route: OV: Bus 7 vanaf Station Almere Centrum + stukje lopen. Google Maps locatie hier. Parkeertip: parkeren op/naast naast het terrein!
Programma volgt bij de bevestiging.
Kosten: € 145,- per lid. Exclusief voor leden (dat geldt ook voor meekomende collega's).*
Geen lid? € 195,- (deelname, incl. contributie 2017) en je bent lid. Zie voor details hier.*
Geen werk? Voor jou hebben we andere tarieven. We helpen je graag up-to-date blijven!
Aanmelding kan gewoon via een mailtje. Vermeld wel graag jouw Functie en Kostenplaats of Ordernummer als je organisatie daarmee werkt!
Bonus voor snelle inschrijvers
Schrijf in per e-mail voor 29 juli 2017 en je krijgt een bonus van € 25. Die bonus geeft je recht op een korting van 25 euro op één van de eerstvolgende twee sessies!
Alle bedragen zijn exclusief BTW.
*Meekomende collega(s)? Zijn ze al lid of is de organisatie bedrijfslid, dan betalen ze de ledenprijs, anders de Geen lid-prijs met daarin de contributie voor het hele jaar.
Mocht je na aanmelding onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn dan kun je een collega in jouw plaats laten gaan, mits 2 dagen tevoren diens gegevens zijn doorgegeven. Afmelden kan kosteloos tot 10 werkdagen voor de sessie, anders worden je de deelnamekosten in rekening gebracht.
De teksten op deze site zijn met grote zorg opgesteld en gebaseerd op door de gastorganisatie goedgekeurde uitnodigingsteksten. Het Netwerk kan geen garantie geven dat de sessie voldoet aan door teksten opgeroepen verwachtingen, maar doet daar uiteraard wel zijn uiterste best voor!
De kosten die in rekening worden gebracht, vloeien uitsluitend voort uit de organisatorische en publicitaire activiteiten van het Papieren Tijger Netwerk.
Informatie, Erfgoed & de Digitale Toekomst (ABN AMRO Bank)
donderdag 21 september 2017
Reactie?
Commentaar?
Wat vind je van dit artikel?
Klik hier.
Of reageer op de LinkedIn groep van het Netwerk.
Kosten
€ 145,- per lid. Exclusief voor leden (dat geldt ook voor meekomende collega's).*
Geen lid? € 195,- (voor deelname, incl. contributie 2017) en je bent lid. *
Heb je als lid een nog geldige bonus* van ‘n voorgaande sessie, dan betaal je € 120,-.
Lidmaatschapsdetails hier.
Vermeld bij aanmelding graag jouw Kostenplaats of Ordernummer als je organisatie daarmee werkt!
* Schrijf in per e-mail voor 8 augustus 2017 en je krijgt een bonus van € 25. Die bonus geeft je recht op een korting van 25 euro op één van de eerstvolgende twee sessies.
Alle bedragen excl. BTW
Notendop
Heterdaadsessie
Digitale Toekomst van Informatie & Erfgoed!
Datum 21 september 2017
Tijd 13.00 – 17.00 uur
Locatie Archief ABNAMRO Bank Almere
HETERDaadsessie
21 september 2017
Plenair
• Mens, Strategie & Organisatie: veranderen is best lastig
• ECM en Digitale Archivering: Archief als schakel in bedrijfsprocessen
• Ontvangst met broodjes
• Netwerkborrel
Parallelsessies (2 uit 5):
• Archiveren in tijden van Uitbesteding en Digitalisering
• Historie is Hip. De toegevoegde waarde van de Erfgoed-collectie
• De Factor Mens: verandermanagement zonder harde hand
• E-depot en Historisch Archief *
• De Privacywet en het Bedrijfsarchief *
Inclusief Rondleidingen langs bedrijfsarchief, historisch archief, historisch bezit.
Zie ook de pagina’s
• Mini-site over de sessie
• Mens achter de Tijger (volgt)
* Dit zijn 2 Brainbox-sessies. Na een inleiding door de gastorganisatie gaan we sparren.
Incognito opgeslagen in acht enorme Spartaanse, grijze hallen: de historie van een wereldwijd opererend concern. En de start van de toekomst!
Wat topics: Uitbesteding: te duur! De Factor Mens. E-depot. Privacywet. Digitale Toekomst, ECM. Strategie & Organisatie. Historie is Hip!
Maak het zelf mee op
21 september 2017 ;-)